Förkylning in da house

Fan också.... Nu är Pigan förkyld. :(
Under natten har snoret förvandlats från genomskinligt näsvatten till äckligt infekterat gult slem.. Uuuuurrrk!!
Sent igår kväll så fick vi väcka pigan och ge henne näsdroppar och köra några varv med snorsugen (Zanna, denna vill jag rekomendera till Grimm också om ni inte får ut det).

Snorsugen är verkligen effektiv. Man får rensat näsan på henne på en gång.
Men det är ju inte lika lätt att använda snorsugen nu när hon är större.
Sist vi använde den så var hon ju bara fem månader och gjorde inte lika mycket motstånd... hehe!
Men nu! My God! Vad vi fick brottas...
Känns så hemskt och hålla i henne händer och suga rent när hon SKRIKER I HÖGAN SKY och gråter och är så arg så arg..
Igår kväll vägrade hon ta vattenflaskan efteråt av mig för hon trodde att jag kom med nått nytt tortyrredskap..
:) Stackars..

Idag är det annars Ta-Tag-i-Saker-Dagen...
Jag har planerat länge på att räkna ihop alla våra fasta utgifter för ett år och starta ett räkningskonto.
Så jag tror att jag ska kolla in lite på det idag. Så man har stenkoll.
Jag måste göra det. Känner lite pngest och skam över våran nya TV.
Typiskt! Varför kan man inte njuta av den nya fina TVn?
Jävla Jantelag eller moral... Vilket som.

Nå jag kom på att bara jag gör nått positivt med vår ekonomi nu så kommer det kännas bra.
Så då är samvetet stillat. Bra.

BTW! The Diskberg är tillbaka... Ska även ta tag i det också idag.
Måste också ta mig iväg till Apoteket och köpa näsdroppar och Alvedon (om febern visar sitt tryne hos oss) till Elise.
Ska ju å träna idag också... Får se om de blir av. Beror på hur Pigan mår.

Nä nu ska jag ta och byta bajsblöja...
Och torka snor!!!! Uuuuuurk!!! *Kväljer*

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaha Elise har också gått och blivit sjuk? :(

Hoppas hon kryar på sig fort!

2009-03-12 @ 08:40:02
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0