Blodvite... Det första.



Hennes första! naaaawh... Lillgumman. Hon kommer nog få en fläskläpp.
Hon stod på alla fyra vi rumsbordet och slog munnen på den nedre hyllan.
Ajjjajjj... Hon skrek i högn sky lillisen...
Tyckte att det var konstigt att hon inte slutade gråta.
Hon satt i famnen på  mig och grät och grät och grät.. HÖGT!
Så tittade jag ner å hon hade ju blod runt hela munnen.... Huvvaligen.
(Min första korkade tanke var, Åh nej tänderna!, tätt följt av; Din idiot!)
Försökte hålla is mot men damen motarbetade och stretade emot.
Ringde upp mormor och satte på högtalartelefonen, då stelnade pigan till och stirrade och lyssnade på telefonen ett tag så jag kunde hålla lite is på....

Hon blödde från den där strängen under läppen mellan och ovanför dom framtida framtänderna....
Gungade lite i mammas famn ett tag och blev riktigt trött och somnade.
Nu sussar hon på soffan....

Vilken vecka.
-Första krypet
-Första ordentliga febern
-Första blodvitet
-Första hostan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0