Två nätter i rad är en vana

Ja det sägs ju så. Att om ett dåligt/bra beteende upprepas två nätter i rad så blir det en vana för kidsen.
Jo och det har man ju märkt. Har hon sovit dåligt två nätter i rad så sätter hon det i system.
Om hon råkat få välling två nätter i rad så håller hon på å svälta ihjäl om hon inte får lellee.
Men vet ni hur jäkla svårt det är att få till två BRA nätter i rad!??!
Denna natten var strul igen som vanligt.
Vi gick å sova tidigt igår, galet tidigt. Jag tror att halv tio låg jag och Patrik redan i sängen.
Vi somnade och jag vaknade av Elise som bökade.. Jahaaa. Kändes som att klockan var tre fyra på morgonen men när jag såg på klockan så var den kvart i elva. ÅNEJ!
Å så har det rullat på. Från elva... Heeeeeela natten.....
När det väl var morgon och jag gick för att göra välling så reagerade jag på samma som Sannaxel 
Solen lyste liksom snett... Och bländade mig på ett konstigt vis. Förstod ingenting.
När jag kom med vällingen in i sovrummet och kollar på klockan så är den 03.00!! VAH??!!
Åååhneeej.. Elise hur pigg som helst.
Men jag försökte nanna om henne. Hon fick välling åsså jade jag henne i sängen.
Inte. Hon tjorvade och bänglade.... Jag kollade till henne och märkte att hon kissat igen. Av med blöjan och när jag lyfter henne i fötterna för att skjuta in den nya blöjan under henne så kissar hon på mig åsså ser jag den stora pölen under henne.. Faaaan!!! :(
Jaha, det var fint bara å kliva upp.
Elise satte igång å leka och jag lade mig på lekmattan med en filt.
Elise kom och satte sig i famnen på mig och där somnade vi båda två.
På golvet. På lekmattan.
Som är tjock som ett liggunderlag.
Så jag låg på golvet, med en saccosäck till kudde och dreglande unge som täcke.
Efter någon timma vaknade jag knarrig och sne och med en brutal smärta i svanken... ajajajajajajjj...
Krånglade mig upp till soffan och somnade om.
Vaknade nästa gång av Patrik som strök mig över huvudet
"Ligger du bra?" Sa han å log.
Förklarade för honom att jovars nu låg jag bra, värre var det på golvet. Åsså pekade jag på den trassliga högen med mjukdjur och filten som jag hade försökt trycka in under svanken för att lätta på smärtan utan att behöva flytta på mig och riskera att väcka dotter.
Nååå, Elise vaknade när Patrik kom med kaffe åt mig.
Min rygg är paj och Elise har nog kroniska yllekofteavtryck på kinden.. Hihi!

Har nu skurat madrassen i badkaret och lääängtar efter mera kaffe.....

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hi hi fint med kofteavtryck :p



Ja ja, det finns alltid de som har de värre, och denna gång var det ni. Klockan 3 !! Shiit. VARFÖR kan de små inte bara vara schyssta med oss äldre?? Det har man ju alltid fått höra; "visa respekt för de äldre". Pfffffft, nääää det är som bortblåst. Ha ha, fyfan vad trött jag är, skulle aldrig ha lagt mig igen, Bouääh!

2009-06-17 @ 07:40:08
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha,sorry men jag måste skratta lute, du berättar så roligt! Pigan kan väl inte veta att det är natt/dag

när solen lyser ute hel dygnet!

kram på er

2009-06-17 @ 08:47:41
Postat av: Johanna

Ja man kan ju inte alltid veta att det är natt när solen lyser:) Jag tänkte om vi väntar med att boka tid till efter midsommar och ser hur vädret är, det är ju inte kul att vara ute i regn.

2009-06-17 @ 11:14:27
URL: http://profoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0