*Sträcker på mig malligt* "Gissa vem som sovit till kvart över åtta..."

Hehehee! jo justdet! :)
Klockan 05.45 utbröt ett gräl mellan mig och Patrik. Tjoho. :( Det började med att Patrik väckte Elise när han klev upp, jag blängde surt på honom och med två morgonsura människor så var grälet ett faktum.
Patrik sa när...(Måste kanske tillägga att grälet tog slut fem minuter senare å allt är bra nu!)...vi började träffas på det romantiska sättet att han inte gillar morgonsura människor. Han tyckte det är fel å va sur på morgon, att man som inte har nån rätt till det. Ja, jag höll med honom men tyckte det var lite trist eftersom jag är ett monster ibland på morgonen.
Men såklart tog det inte länge innan det visade sig att vi BÅDA ha dåligt mogonhumöt till och från! Hahaa! :)
Så vi kan dusta på morgonen, jessus! ;)
Denna morgonen var ju en sån morgon. Elise vaknade igårkväll och stod upp i sin säng och skrek (inte ledsen, utan liksom pratade. FAST VÄLDIGT HÖGT.) Hon var vaken  och vägrade ligga ner till och med.
Vi låg i sängen och turades om att brotta ner den andra när vi gav upp och skulle gå och ge henne tutten eller lyfta henne til våran säng. Men vi stod på oss och  låg bara och läste och tittade TV och nonchalerade henne med en liten "Lägg dig ner gumman. Sov nu, vi syns imorgon..". I en timma stod hon upp. Sen satte hon sig ner och pillade på nått mjukdjur och en kvart senare sov hon! Sen har hon sovit hela natten...Tills Patrik väckte henne förståss!  Aaargh! Jag hade kunnat.. Ne inte dräpa men, köra förbi honom med bilen när han står vid en vattenpöl.  Inte glad. Vi grälade men Patrik ringde upp efter bara fem minuter sen han for på jobbet å pratade om hon inte kan somna om. 
Jag skrattade gott åt detta.. Nee, våran dam har aldrig varit den som "somnat om". När hon vaknat så har det gått från 0-100 på tv och en halv sekund.
Jag gav damen välling, bytte blöja och satte henne i sin säng så hon skulle få morgonleka lite. Jag gick och slog på kaffe och lade mig i sovrummet för att läsa så länge tills Elise ledsnade på att leka i sängen.
Efter några sidor tyckte jag att det var konstigt tyst i spjälsängen och ja, gumman hade somnat!
Tjohooo! :) ME SO HAPPY!! Så jag har fått sova till kvart övar åtta!! 

Nu är det barnpsykologen på nyhetsmorgon, måste se det! Hejjj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0