Sådärrjah!

Då har vi:
-lekt och busat,
-druckit kaffe
-packat lite grand
-Fixat med transport från tåget. (Med; "ordnat transport" menar jag fixat en barnstol till mammas bil, men ordnat transport låter coolare! Hehe! )
-Packat lite grand Va fan! Jag hade ju redan skrivit det. Iofs, gjorde jag det i två omgångar.
-Planerat för transport TILL tåget.
-Tvättat tre maskiner tvätt
-Klätt och sminkat mig och Elise. (Elise använder dock inte make up!)
-Lagat lunch
-Matat ungen så mätt så hon höll på å kräkas på köksbordet igen.

Nu ligger Elise och vilar och jag ska ta och läsa tror jag och snappla av lite. (medvetet stavfel! Syrrans-killes-lillasyster sa så när hon var liten! Sött va?)
På tal om syrrans-killes-lillasyster! Elises gammelfarmors svägerska (Hahaha! Hänger ni med?) heter Else.
Eller det är vad vi alla trott.
Till och med Patriks fastrar som är. .. Ja ska inte avslöja damernas åldrar här, men ja, medelålders (+), har i hela sina liv trott att Else heter Else. Men nu har det kommit fram att hon heter ju ELISE! :)
Men ingen har nånsin kunnat uttala det så det har bara blivit Else. (You know back in the days when they bodde out in a liten by, that talade Sve-finska!)
Vi talade om detta för Patriks farmor (som btw uttalar Elis-E. Vi uttalar det ju bara Elis. Silent E!) som säger:
"Neeej, hon heter inte det. Vi kallar ju henne Else men hon heter nått konstigt egentligen. Hon heter... hmm... Eisle. Esslie... Nått sånt konstigt!"
Jag tror det var jag Rebecka och Gertrude som försökte förklara för tanten. :)
Nä, sa vi, "Hon heter Elise."
Efter lite övertalning gav Göta upp. Hon medgav inte att Else hette Elise men hon slutade då säga emot.
Hon verkade nog allt bli lite sur.. Hihi! Hon är för rolig!

Jaaah, nä men nu har ni väl fått släkthistorier så der räcker för ett tag.
Tjingeling nu ska jag läsa. (Btw, boken är toppenbra!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0