Michael Jackson

Min första riktiga idol. Jag (eller var det lillasyster) hade en jätterstor affisch bredvid sängen med en bild på Michael i en röd skjorta. Den där affischen hade spår av miljoner små pussmunnar. Bilden pussades godnatt varje kväll och varje gång man dagdrömde om att vara Mrs Jackson (Hehe! Inte ens torr baki' öronen..)
Jag och lillasyster avgudade honom båda två. Men vi var ju inte så gamla när vi upptckte honom så vi kunde ju inte ens engelska. Alla låtar och videos som vi tittade om och om igen (grannens inspelning på ett VHS band från MTV) kallades av oss; Guld-Michael, Vita-Michael, Svarta-Michael, Läskiga-Michael (Thriller otippat va?).
Syrran lärde sig en sorts moonwalk. Jag försökte men lyckades aldrig. Syrran har alltid lärt sig sånt före mig. Moonwalk, darra med ögonen, vifta på närborrar och öron... Vet inte varför hon lärde sig allt först. Men hon övade väl.
Jag tränade riktigt hårt sen när hon väl kunde showa med olika darrningar och viftningar och jag inte besatte förmågan att skaka på ögongloben.

Michael Jackson är i klass med dom stora. Man har svårt att klassplacera medan stjärnorna lever men nog har man alltid vetat att Jackson är STOR....
Lite rädd för att det är jag som dödat honom som jag dödade Spede, finsk tv-stjärna. Såg gubben på TV och utbrister; "Vah? Lever han än?!" Nästa dag levde han inte mer. Oopsie! :-0
Igår läste jag nån av svallerblaskorna och såg Michaels dotter Paris. Har aldrig förr sett henne utan mask för ansiktet så jag tänkte på henne och hennes kommande arv. Tanken utvecklades till "Undrar vad som blir hans död. Efter alla operationer och deras uppenbara komplikationer så måste ju skador ha uppstått i hans kropp...."
(Såklart var ju inte tanken så välutarbetad i ord, men jag kan ju inte skriva in en tanke. Tankar tenderar ju att var lite diffusa...) 
Åsså vaknar jag denna morgon av att Patrik ringer: "Michael är död, din idol är död."
Så jag är lite rädd att jag även dödat MJ nu.... Hmmm..
Nä nog är det tragiskt. Det är hemskt. Usch ja.. Jag tycker också det är tråkigt att alla peddorykten cirkulerade så mycket. Jag tror personligen inte på dom. Som en kille sa på nyhetsmorgon idag så tror (")Jag tror inte att han var en man som  tände på barn. Han var en man som trodde han var ett barn.(")
(Ber om ursäkt för det eventuella felcitatet. Kanske inte ordagrant. Borde nog ta bort citattecknen... Jo det gör ja. Bara för att bara korrekt.) Jag antar att det är pga ryktena och anklagelserna som han höll sig så isolerad dom senaste tio åren (mer än tio år kanske?)
Jag och Patrik pratade om hans avskedsturne som han skulle ha. Jag sa till Patrik att det hade vi behövt komma iväg och se. Hade verkligen viljat se Jackson live. Måste vara otroligt..
Ja trist är det. Lite ledsen i ögat känner man sig. Nåja, nu kommer han bli STÖRST.
Dom riktiga stjärnorna tenderar ju bli STORA STJÄRNOR efter deras död....

Läskiga Michael

Svarta Michael
MichaelJacksonBad.jpg image by EmpressJournee
Guld Michael

Vita Michael

(fantasifulla namn va?! :))

Kommentarer
Postat av: Syster

Vet du...jag känner mig faktiskt riktigt ledsen...:'-(

Jodå, Affischen fick jag när jag fyllde år tror ja de var:)

Usch...känns som att en del av barndomen dog idag... fyyy...

Måste hitta en ny affisch! :D

2009-06-26 @ 09:17:19
Postat av: Linda

Såg honom i Stockholm 92,vilken upplevelse,hade varit kul att få se honom igen,men tji fick vi med det....

2009-06-26 @ 16:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0