Kräk snor och slem

Ja våran dag har innehållit allt detta... Elise kräktes vid middagbordet. Hmm vet inte varför... 
Så middagen avbröts abrupt och två sekunder senare satt Elise i badkaret. Sen har jag gått lös med klorin. Hehe!
Vi har sooovit mycket idag. Riktigt mycket och varje gång jag vaknat så har min hals blivit värre. Antar att jag snarkar... Hmm... Sexigt! Hehe!

Har suttit och kollar på Youtube på lite dressyr grejjor. Galet snygga dom e dom som kan! :)
Skrattade för mig själv när jag kom på vad Å berättade.. Det hade varit en liten tjej på ridskolan för flera år sen som gått fram till Ås kollega och sagt:
"Jo, vi har ju ridit nu i några terminer. Jag tänkte höra när vi ska börja träna på piaffe?"
Som Å sa så hade hon själv i det läget brutit ut i ett MOHAHAHAHAHAAA men hennes kollega hade behållt lugnet och svarat:
"Jo du förstår X. Piaffe ligger på en lite annan nivå än vad vi rider i just nu... Du får träna ett tag till, med tanke på att jag ännu inte är på piaffe nivå."
Stackars barnet hade nog känt sig snopet.. Hiih! Men det var nog tur att det var Ås kollega och inte Å själv. Å sa att hon skulle nog ha svarat:
"Neverrrrr!!!!" följt av ett asgarv.
Jag har då suttit och läst en massa sitsövningar och så... Jag som förr var hyffsat rak och uppsträckt även "privat" har nu anammat den här amnings posen. För att försöka få dig att förstå hur krokig jag är så ska jag beskriva en övning för dig om hur man sitter när man ammat.

Gör såhär:

Dra ihop axlarna framåt och visualisera ett snöre som går från axel till axel och ner till blygdbenet.
Dra sedan i snöret så du drar ihop kroppen som en gympapåse med dragsko.
Voilà! Nu sitter du som en sann tutt-uttänjare! Grattis!


Fast det kanske gäller oss med små bröst mer. Eftersom man måste böja sig ner för att barnet ska få bröstet till munnen. Nån med stora bröst kan ju hissa ner tissen till navelhöjd där barnet ligger. Hmmm.... Jo. Ska kolla in nån på stallet som har stora tuttar och bröstmatade barn. Jag ger mig tusan på att hon har bättre sits.
Återkommer när jag har hard fact att komma med..

Men fan va läskigt jag kan inte skriva mer nu. Jag har nått blodkärl på handen som beter sig konstigt. När jag rör på fingrarna så ser det i ögonvrån ut som att nån insekt springer över handen. Jag råkade nyss sprätta till och slå mig med den andra handen över kärlet och vifta till i ett försök att bli av med denna äckliga ineskt. Men såg sen att det bara var ett blodkärl...
Men trött och småsjuk så är inte mitt (Åhå! Nu hade jag hasat ihop igen, STRÄCK PÅ DIG CATJA!) minne så bra så jag hoppar till lite då och då och tror att jag har en spindel på handen.
Nu ska jag göra nått riktigt äckligt. Jag ska kopiera in en bild på en spindel för att öva mig med.
Tror minsann att lite KBT skulle kunna hjälpa mig....
Så ni spindel rädda. Passa på ni med.... Ta lite på spindeln när ni klarar av att titta på den... NÄÄÄÄÄRAAA!
Huuuuh va läskigt!





Kommentarer
Postat av: hannah

Nu har du precis lyckats skrämma iväg mig från din blogg för tid och evighet!! UÄKK!!! :S

2009-06-04 @ 21:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0