En inte så normal morgon...

Jag kliver upp ur sängen 06.45 och går ut mot köket för att göra välling till lilldamen (som sovit hela natten i sträck!!! Åååh, så härligt!) när jag helt plötsligt snubblar på en apelsin i hallen!
Va?! En apelsin mycket riktigt. Två apelsiner och en trocaderoflaska ligger fint lagt på hallgolvet.
Det ser ut att vara någons mellis. Men vi äter inte mellis, förutom Elise då men hon äter inte apelsin å trocca.
Nämen visst, Patrik har plockat ihop en mellis åt sig själv som han skulle ha med på jobbet, men han har glömt den på golvet bredvid yttterdörren. Det är väl där man ställer saker som man absolut inte ska glömma? Hehe!
Ringde honom och sa att det sitter två apelsiner i hallen och gråter och undrade om han visste nått om det.
"Mina Bappelsiner!" Utropar han. Men han sörjer inte länge. Sen talar han om för mig att han ska börja äta frukt.
"C.vitamin, C-vitamin är bra." Talar han om för mig.

Men inte nog med dom gråtande Bappelsinerna. Efter att jag gett Elise vällingen och bytit blöja på henne i sängen så började jag..... Ja hör nu. Jag började möblera om och städa sovrummet!
Bara sådär! Va? det är ju lite konstigt. det första jag gör när jag kliver upp ur sängen är att börja skruva ihop spjälsängen och ommonterar Elises himmelsäng, flyttar möbler fram och åter och dammsuger och skurar och dammar som ett tok.
Så nu är klockan tjugo i åtta och jag har möblerat och om och städat sovrummet.

Ja så jag skulle inte påstå att denna morgon är som alla andra mornar....

Fpr vi se hur dagen fortsätter. Jag har suttit och blängt på några dammtussar i TVrummet. Ser nu att jag hade behövt dra ett pedant städ i tvrummet.. Typ damma sofforna å allt.. Har ni sett rent hus??
Där satte dom ett lakan över soffan åsså bankar man skiten (Hehe! Smutsen då!) ur soffan med dammsugarröret, ellet brännbollsträ eller vad som helst! Det vore nått för mig tror jag.  

Vi ser ju. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Rebban

Man ska SOVA på morgonen. Om inte man sover så ska man ju ta det lugnt och skönt tills hela kroppen & knoppen vaknat.... Ja jisses. Du har dina ideér! Ha haha. Puss

2009-06-08 @ 10:16:41
Postat av: Anonym

haha, nej de är inte dig. kände du dig hemma i namnet kleto? ;) jag hade inte själv hunnit till stallet ens.

2009-06-08 @ 10:21:02
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0