En bättre dag idag... Skönt!

Pigans fingrar är redan bättre! :) Blåsorna har torkat och såren vätskar inte mer. Men vi har ju tvättat hennes händer säkert sjuttio gånger igår! :D Vi gör inget annat än å tvättar händerna.. Hehe! :) Men uppenbarligen funkar det.. Det sägs ju att det ska torka ut snabbare då. Å det gör det verkligen.
Dessutom har hon sovit bättre inatt. Två gånger har jag bara behövt gå in till henne. Skönt.
Men idag har hon dock börjat vägra medicinen. Jisses.. Vet inte vad jag ska göra. Medicinen ska inte tas i samband med måltid så jag får ju inte blanda ut den egentligen. Men i morse var jag tvungen. Men alltså är det inte bättre att hon får i sig heraccilinet iaf. Om jag inte blandar ut det så spottar hon bara ut allt!
Så av två onda ting..... ????
Vå får väl se. Blandade ut med yoggi i morse men det funkade ändå inte sååå jättebra. Slutade med att jag fick vålda in sista ml i henne med sprutan. Ska testa med glass nästa omgång.
Jesus, tre gånger om dagen i tio dagar. Fatta vad vi kommer få bråka... Hojj.

Elise har också börjat prata i mobiltelefon. Haha! Hon tar våra telefoner sätter dom mot kinden och surrar och surrar. Åsså ser hon helt cool ut samtidigt. Hahahaa! Ibland sätter hon den andra handen också mot den andra kinden. Hon är så ball! :)
Men nu har hon börja prata även in i miniräknaren, internetdosan och vissa fjärrkontroller. Hehe! :)

Finfint väder ser det ut å vara.... Funderar på att ta en lång promenad med pigan efter lunch...

Vad ska man göra till middag...???

Har du nå tips? Vad ska ni äta?


Kommentarer
Postat av: Tilda

Jag fick tipset en gång på apoteket att blanda med sylt. Wille vägrade ta medicinen utan.. men rackarns att han tog den då vi blandade med sylten :) Då gav vi ju den med vanlig sked och jag tror att bara det gjorde mkt, han är ju livrädd för dom där sprutorna numera, haha. Han vet vad de innebär.. Sen såg det ju gott ut med sylt :) Lycka till med medden iaf! :)

2009-07-30 @ 11:48:17
URL: http://entuss.blogg.se/
Postat av: Suuuuuuuus

Mat tips: Paroski, köttfärslimpa, makaronilåda(?) fiskgratäng, kassler gratäng (har ett kanongott recept jag kan skicka om du vill.) tacos, kyckling i ugn + rotsaker. Fan nu blev jag hungrig. Nu fick du några tips iaf :) //Sussie

2009-07-30 @ 14:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0