Alltså.... Denna svininfluensa.

Jahaja.  Det är som igång igen. det kändes som att faran var över en stund men nu har dom ju trappat upp på pandemi skalan. Upp till en SEXA. För er som inte vet det så är sex max på skalan. Nu blire nog fart i folket.
Vaccinet är inte klart och levererat förrän i slutet av september. Men inge vaccin till småttingarna under två år.
:( Är inte det hemsk? Hooojjj! Lillgumman, tänk om hon blir sjuk då! Å är det inte farligare för lilla hon? Hos minde skolbarn så har inte influensan tagit dom så hårt. Feber och hosta å så... Men ändå. Elisisisen är ju så plutteliten.
Jag har förtur för att jag är gravid. Hmmmm.... Så det påverkar inte knodden i magen då?
Influensavaccinet får man ju inte ta när man är gravid... Visserligen får inte jag ta den iaf efter min lilla vaskulit historia efter sprutan för två år sen. Huuu, en läskig historia det där som slutade med att jag nästan blev självmordsbenägen.
Min skinka liksom ruttnade på en fläck just där jag fick sprutan!! Helt svart/grön fläck (mindre än en femtioöring visserligen men ändå) som på något vis kom inifrån. Skinnet blev som läderaktigt och jag hade ingen känsel där.
Personalen på Nordkalotten hade inte sett nått liknande tidigare så jag fick springa där en gång i veckan (4-5 veckor) tills den en dag lossnade som en propp. Ja huvvaligen. Nu har jag ett fult ärr kvar. Dom sa att ärret skulle försvinna men nää.. Där är den jävilen ännu.
Well... Lite nervös börjar jag bli för denn grissmitta nu. Har inte brytt mig tidigare men nu så börjar det kännas nära.
Snart går hela familjen runt med munskydd och plasthandskar här och vägrar ta folk i hand. Hehe! (Jo, jag vet att munskyddet bara förvärrar det men det hade ju sett skojj ut.)

Igårkväll hämtade jag paketet med Elisens barnvakt. Ja en såndär envägs walkietalkie ni vet.
Den verkar ju funka. Jag och Patrik testade den igår och ja naturligtvis så sjönk ju mognadsgraden på vårat test väldigt snabbt. Hehe! :)

Nä nu fortsätta med kaffandet och nyhetsmorgon. Sen så blire nog att vara ute hela dagen. Solen skiner och vädret ser jätefint ut. Så här på bloggen kommer det inte vara så mycket trafik tror jag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Är du gravid? :o

Förresten om ni ska ut på stan idag så kan du ju skicka sms till mig : )

0703150293

2009-07-15 @ 08:15:40
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hade du hårfixarsug föresten? eller har de gått över? :)

2009-07-15 @ 09:12:50
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Anni

Men ååh så roligt!! Ett jätte grattis till dig och Patrik och till blivande storasyster också! Kan bara säga positiva saker om att få barn tätt!

Kram!

2009-07-15 @ 09:57:01
URL: http://annia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0