Så var kvällen kommen...

Och skönt var ju det! :)
Detta har varit en lång dag med massor att göra. Elise blev sur helt plötsligt efter eftemiddagsvilan och kinkade här under kvällen. Enda tills det var dags för badet! :)
Hon skulle kunna glömma en kapad arm bara man satte ner henne i badet! :)

Har förresten lyckats få i mitt Söta Lilla Monster välling idag! ÄNTLIGEN! :)
Som jag har försökt truga med denna välling. Hon har rent vägrat.
Blivit som besviken när hon ser mig komma med nappflaskan åsså smakar det inte ersättning!
Två sug ur flaskan och sen så har det varit tvärstopp.
Har försökt med att:

-Ge smakprover olika tider på dygnet.
-Gömma flaskan i en haklapp så endast pipen synats.
-Själv druckit och gett henne i samband med lek tjo och tjim.

Tänkte idag att det nu är dags för kraftigare metoder.
Så i eftermiddags så gjorde jag välling hällde detta i en pipmugg och blandade i vaniljsocker! :)
Jäklar i min låda vad detta var omtyckt! :)
Sluuuurp!



Så nu ikväll har hon druckit välling med vaniljsocker också, nu ur en nappflaska.
Vällingen var ju rena rama dynamiten. Hon slocknade som en fura!
Vanligtvis vänder hon sig på rygg när hon lyssnar på kvällsagan men ikväll orkade hon inte utan såg kvar på sida och sneglade på mig bara... Hihi! :)

Ska bli spännande att se hur hon sover inatt.
Vi har ju haft några struliga nätter nu.
Tänkte halvera sockermängden i över morgon och halvera igen två dagar efter det.....
Så snart dricker hon vällingen helt sockerfritt!

*Ställer mig upp stäcker fram händerna med handflatorna uppåt och vinkar mot mig med fingrarna*
"Kom igen, få höra... Berätta allt om hur dåligt det är att blanda i socker..." ;)

Patrik jobbade över idag så han köpte med sig blodpudding hem till sin middag.
Han hoppade i duschen och frågade om jag kunde steka upp det åt honom.
Jag har inte ätit blodpudding på säkert femton år, och har ALDRIG tillagat det så jag fick känna på den "Gamla Catjan" idag. :) Den Catjan som inte kunde koka snabbmakaroner. :)

"Öööh, men hur gör jag?"
"Skär den i skivor bara, tjocka som korvskivor..."

Precis när jag ska börja skära ropar Patrik igen..

"...SVENSKA korvskivor!"


Jag flyttar tillbaka kniven och halverar tjockleken. (Hehe...)
Jag börjar skära och ser att det är nått sorts skinn på den...

"Patrik! ..... Ska jag ta bort den här plasten?"

*
Slår mig själv för pannan* Jävla idiot! Naturligtvis!
Men jag trodde först att det var ett sånt där korvskinn som man äter upp.
Efter att jag påbörjat meningen ser jag att det är plast, och därfär blev det som det blev. Hahahaa!

Men lustigt nog ropar Patrik tålmodigt till svar

"Jaa, ta bort plasten!"

Muhahhaaaaa!! :D


Njaa, inte riktigt såhär snyggt när jag stekte upp maten! :)

Patrik snarkar på soffan här.. Vi skulle ha sett film men stackaren är för trött.
Jag tror att jag ska gå och borsta tänderna och krypa ner i sängen och se VAD BLIR DET FÖR MAT...
(Hehe... Pssst! Sara! Vad ska du göra? ;))



Natta allihop! :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Hahahahaha.... du e ju för rolig!! Läste upp blodpuddings "incidenten" för min sambo (som är kock)... han fnissade lite och sa: "Hon är inte riktigt flink i köket med andra ord"?



Just ja, tröjan är från lindex, eller ja tunikan. Fanns i lila också...

2009-02-12 @ 21:19:37
URL: http://www.varmdomorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0