Rotfruktsbiffar med stekt fläsk

Jo-hoho-orå jag fixade det! :)
Jessus, hade någon sagt till mig för tre år sedan att jag skulle steka fläsk så hade jag skrattat så jag kissat på mig.
Men jodå, jag har blivit en mästerkock under graviditet och detta (hittils) halvårslånga mammaskap. *Bugar och bockar och tar emor applåderna* :)

Så receptet....

(Det är lite knixigt att att få biffarna att hålla ihop medan du steker, men var försiktig så går det!)

1 Palsternacka
2 Morötter
2 Stora potatisar
2 Rödbetor
1 Vitlöksklyfta
1 Ägg
1 tsk salt
1 krm peppar
smör

Tillbehör stekt fläsk och grönsaker.

Riv grönsakerna grovt och vitlöken fint och lägg i en skål.
Krama ur all vätska (Så stod det i receptet och det är INTE lätt kan jag säga! Jag fick en snilleblixt mitt i allt och kom på att jag skulle kasta i saltet. Salt drar ut vätska vettni! Så kasta ner saltet, rör om och krama ur igen!)
Tillsätt ägg, salt (fast det har ju du redan gjort om du är smart! :)), 1krm peppar och blanda om. Forma till biffar. Hetta upp en stekpanna med smör och stek biffarna 3-4 minuter per sida. Servera med stekt fläsk och grönsaker! Mumsfilibabba!

 

No niin, lykkyä! :) (Finska....:))

Kommentarer
Postat av: Nicole

Ojojoj congrats =)

klappa på huvve



Vad ska du upp så tidigt att göra????

2009-02-13 @ 21:48:34
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Lattepappan

Så dem blev lyckade, vad kul :D

2009-02-13 @ 23:00:54
URL: http://lattepappan.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0