Spya och äckligheter hos Tore!

Pärsen började inatt när Elise vaknade i natt och inte kunde somna om och smet ut från sitt rum.
Jag tog över henne till oss åsså har hon sovit med oss... Gaaah! Alltså... Jag tycker det är jättemysigt och ligga å mysa med Elise på morgonen eller på kvällen eller när som hellst... Men inte sova ihop!
Fasen den lilla lilla tjejjen tar så stoor plats och sparkas å trängs å knuffar ut mig ur sängen.
Så i natt har jag sovit balanserandes på yttersta kanten av sängen med ena armen rätt upp under mig så den domnade bort efter en kvart. Å så har jag legat hela natten. Då och då fick jag en spark i magen eller en skalle i ansiktet. INTE MYSIGT Å SOVA MED BARN!!!
Men men... Morgonens start blev inte så fantastisk heller.
Vi vaknade och käkade vällingen å det. Jag låg och såg nyheterna när Elise lämnade sovrummet för dagen.
Hörde henne i TVrummet och hörde att fuffens var i görningen. Rusar ut och hittar henne med Patriks godigpåse å munnen full med Gott å Blandat. Gaaaah!!!!
Plockade undan godiset och snabbkollade rummet och gick och såg färdigt nyheterna.
Men.... Så hör jag hur Elise hostar. Hostar sådär "Jag-har-nått-i-halsen-hostning" rusar ut igen lagomt till när hon kaskadkräks på tvrumsmattan. *Slår mig för pannan* Åååååå Nääääääh! :(
Då har hon hittat en kaffekopp och druckit en sluring... Men i kaffekoppen fanns det bitar godispapper i bitar som hon svalde och som sen irriterade hennes strupe till en kräkning.
Nice.....
Så jag har skurat kräks på morgonen och försökt få mattan ren..

Inte vad jag vill kalla en toppenmorgon direkt.
Men nu så är det bättre...
Får väl se hur resten av dagen blir. Jag är helt sjukt förkyld... Eller bara i näsan. Täppt och nysig som tusan. Det killar i näsan konstant och jag nyser så hela min värld skakar..

PÅ TAL OM FÖRKYLNING!!!!
Jamen nu är ju svininfluensan här i Gällivare. Nu är den här å vad ser jag när jag går in på Dollar i helgen???!!!
När vi kommer och innan jag sätter Elise i kundvagnen så tar jag upp min spritflaska och spritar handtaget på vagnen, går in i butiken och vad ser jag?
JO. Värsta BJUD-BORDET!! Kakfat och godis å skit.... Å vet ni? Folk ÅT. Dom gick där och kletade med sina fingrar på alla fat å tryckte munnen full. I PANDEMITIDER ÄTER MAN INTE FRÅN BJUDBORD!!! Inte jag ialla fall. Uuuusch va äckligt.... Ja jag äter inte alls från bjudbod förresten. Blääää...
Vi går längre in i affären och där står en Chips och Dipp bord. Vah?
Det måste ju ändå va det äckligaste. Folk går och dubbeldippar i samma slemmiga skål... Usch....
*Ryser*
Dåligt Tore, mycket dåligt!

Kommentarer
Postat av: Faster

..noterar att det här med Elisens frukostvanor inte låter bra...;)

2009-08-31 @ 09:11:25
Postat av: Sanna

Spya ja . . . Men då kanske den skumma lukten försvann från vardagsrummet, eey?



He he, jaså, du är också en sån där sprita-kundvagnen-innan-du-sätter-ner-ungen eller sprita-barnstolar-innan-du-sätter-den-vid-bordet (på resturanger och sånt då). Det är fan INTE överdrivet ! Har du kollat på pappret efteråt? Det är SVART! Urk, urk, urk !!! Och där sitter ungarna och pillar och i värsta fall SLICKAR, arrrggGgggh !!!

2009-08-31 @ 09:15:11
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0