Våran lilla bäbi i magen

Jahaja allting pekade mot ett å samma håll men vi har inte fattat! Hehe!
Först när jag lägger mig ner på britsen säger Patrik: "Du hade större mage sist vi var på ultraljud..."
"Jasså, minns du det?"
Frågar jag.  Å det gjorde han tydligen.
Barnmorskan frågar om jag känt mycket sparkar.
"Näe, faktiskt inte. Väldigt lite faktiskt, en riktigt ordentlig spinn har jag känt men inte så mycket mer."
Hon sätter ultraljudsgrejjen på magen och vi får se en liten bäbis. En bäbis som precis börjar vifta med armen som om den lilla vinkade! Hihi! Sötis.
Men det var en himla liten bäbis, en väldigt liten bäbis. Till å med jag såg att den var plutteliten.
Så inte är bebban arton veckor inte. Nej nej, lilla bebban är bara 14 veckor och några dagar!!
Haha! Tji fick vi som trodde att vi var längre gången än arton veckor. Nu får vi vänta en hel månad längre än vi trott. :(
Men samtidigt är det rätt skönt, känns bra att Elise hinner bli liiiiite större! :) Å vi får lite mer tid att förbereda för bebisen. :)
Men nått BF har vi inte än. Eftersom lilla bebisen är för liten för att säkert kunna dateras.
Så vi får ett till UL i september och då får vi veta beräknat datum.  Tjohooo!! Ett extra ultraljud sitter ju aldrig fel.
   Lilla bebban har då min näsa. Min Mr.Burns näsa. Hhahaahaa!!! Så bebisen ser precis ut som Br. Burns och på Elises ultraljud så såg ju Elise precis ut som Homer Simpson. Hehe!
 Nå här har ni två bilder på lillisen....

Nu har vi båda fattat att det bor en liten liten gullig sak därinne! ♥


Kommentarer
Postat av: Sanna

Iiiiiiih, vad underbart !!! Minns när vi var på UL, så jäkla ball känsla !

2009-08-19 @ 11:58:27
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Rebban

Kolla vilket mys! Jag drömde i natt att den lille skulle komma i december... Tji fick jag! Puss

2009-08-19 @ 12:09:27
Postat av: Emma

Vad göööllig!

Grattis till eran lilla bebba :)

2009-08-19 @ 13:34:36
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken sötis!En kille,ja! Sa ju det!Syns ju tydligt redan;)

2009-08-19 @ 16:15:07
Postat av: mormor

Åååhhh... du kommer ihåg det där med att älska någon man inte känner ännu :-D Jag både gråter o skrattar.... Mormors älsklingar... Kram på er alla

2009-08-19 @ 18:04:17
Postat av: Håpe

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

2009-08-20 @ 09:35:27
Postat av: simone

Huh, det skrämmer mig :)

2009-08-24 @ 12:37:18
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0