Utan Elise idag, Buhuuuu!!! (Å se Död snö!)

Ja usch va jobbigt! Nä det är konstigt, ibland vill man inget annat än å ha en barnfri dag å nu när jag har det så är det inte alls nå sköj. :(
Patrik och Elise har åkt med Peter och gammelfammo till stugan i byn för att sätta upp nån skiva för nån dörr eller nått sånt. Så Patrik tog med sig Elise så jag får lite "egentid".
Men nu har jag lite ångest för jag vet inte vad jag ska göra med min "egentid". Vad fasen ska jag göra???
Funderar faktiskt på att göra ingenting. Bara vara å läsa å vila å äta lite lunch kanske.....
Jag tror nog att jag i första hand behäver vila så jag ska nog göra det bara.

Våran myskväll igår var toppen. Jättejättemysigt! :) Elise fick denna natten flytta från madrasserna till soffan bredvid oss för den lilla damen kan verkligen bre ut sig i sängen. :)
Så Elise sov på soffan bredvis oss och vi såg en norsk zombiefilm. Haha! Å ja av den meningen att döma så tänker du;
"Men vilket skit..."
Å ja, det var min tanke också när Patrik kom hem med filmen. Men herregud, jag måste säga att det var en riktigt bra film ändå. Jag är mycket imponerad! En otroligt välgjord film. Å alla brister som brukar finnas i nordiska filmer var skickligt till-trixade med med nån lustig komisk slöja eller av ett fantastiskt låtval.
Jag måste buga och bocka och ge enorma eloger till filmskaparna. Den var riktigt riktigt bra och snyggt gjord.
Noga med detaljer och med förståelse för vad som lätt kan bli löjligt på film. Alla tönt-varningar var snyggt översuddade med "självdistans" och komik.
Ja visst höjer jag filmen till skyarna men jag är ruggigt impad av detta filmskapande!
 Filmen jag starkt rekommenderar heter:


Ja jisses. Jag kan tänka mig att denna diskuteras mycket på folkhögs i Kalix av min gamla filmlärare. Jag kan tänka mig hur han prackar denna på alla just nu. :) Med all rätt! Filmen är riktigt bra! :)
(Av nån anledning kan jag inte vänserjustera texten..... Ni får stå ut med detta tyvärr...)

I eftermiddag (bara Patrik å gänget kommer hem i tid) så ska vi ta och slänga ihop sushi här hemma hos oss åsså ska vi på bio å se nya Johan Falk filmen. Hoppas på ännu en bra film! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm det brukar bli så.. man har ingen aning vad man ska göra utan dom. Men vila är ju det bästa för det hinner man ju inte annars. Och snart har du ju en till som ska väcka dig på nätterna :)

2009-08-23 @ 12:10:17
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: sanna

He he, jobbigt . . . Blir nog så när man är barnfri. Man slår ut med händerna och tänker vafan nu då? . . .

2009-08-23 @ 13:48:31
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Njeeeaaa . . .vet inte riktigt . . . Tror att när man haft en liten skrikbebbe så väntar man ett tag innan man skaffar en till. Det tar väl ett tag innan man förträngt det jobbiga :p

2009-08-23 @ 13:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0