Sådärja

Lilla hängiga damen sover nu. I sin säng uppallad med kuddar så näsan inte täpper igen så mycket.. Hon har nog förkylning på G. Om det inte är som Sanna säger såklart... tänder. :)
Men snor? Mh. Förkylning. Kanske kanske... Förhoppningsvis inte swino! :(

Jomen just det. Jag och Patrik väntar en pojke.
Nu är jag ganska säker på det. Anledningen?
Allt började för nån vecka sen när jag promenerade mot stan. Mellan några hyreshus ser jag en ömklig liten filur komma släntrandes mot mig. En kille i sextonårsåldern med den typiska svarta munkjackan, dc dojjor som ser ut att vara tretton gånger större än själva grabben och ryggsäcken på ryggen.
Men inte var han på väg till eller från skolan inte.... Nej nej. Tror inte att han varit i skolan på mycket länge.
Mager, spinkig, blek, svarta ringar runt ögonen, insjukna kinder.... Han gick och stirrade i backen och såg mig inte komma. Precis när vi mötts upptäcker han mig och hoppar till lite överraskat.
"ÖhTjenna!" Flög det ur honom. Men det flög ur honom bara för att han vart överraskad. Hade han varit beredd på att jag kom hade han nog bara blängt på mig "cool som han var"... :)
Å jag var inte beredd på hur dåligt jag skulle må av denna lille kille.
Helt förvirrad (knark, inte bara vanlig pubertets förvirrning) och mager gick han där. Å jag var inte beredd på denna galna medkänlsa. Hojja vad jag led med den lilla grabben. Så vilsen som han ska vara. Så gärna som han skulle vilja sitta med sin familj en lördagkväll å se på film, så gärna han innerst inne vill göra det men det går inte. För han måste vara ute i svängen å dessutom så kan det vara behändigt å sitta med sina knarkande kompisar. Hojja, det var så hemskt å se denna lilla killen. Tänkte på hur jobbigt det måste vara hans familj. Hans mamma hans mormor.... Åsså är han bara sexton bast! Lille killen..
Jag som nästan var framme vid affären ringde Patrik helt hyserisk. Försökte hålla mig lugn men rösten skar sig. Berättade om killen och Patrik förstod precis... såklart. Han förstår alltid vad jag menar. Åsså såklart började jag grina precis när jag kliver in genom dörrarna till Arcaden! Heheee... tyyyyypiskt mig! ;)
Nå vi pratade lite om killen men vi var tvungen å lägga på eftersom jag inte hade kunnat sluta grina om vi inte lagt på.

Å nu så "känner jag med" alla grabbar. Alla grabbar, även om dom är 35, så ser jag dom som småpojkar som behöver beskyddas! Hehe! Konstigt!
Igår på bion. I filmen fanns det ett kriminelltgäng. En massa grabbar i tjugofemårs åldern som stal bilar, gjorde en massa rån, knark å.... ja ni vet! Gissa vad jag gör??! Jo, grinade för att det var så hemskt att så många små pojkar hamnar så snett. Patrik skrattade åt mig och vi konstaterade att det är dags att sluta gå på bio... ;)

Nå så eftersom jag har nått nyfunnet medlidande för alla små pojkar i världen så är jag övertygad om att vi väntar en grabb.

Så då vet ni.
Nu ska jag duscha.  har bytt till rena sängkläder och vill lägga mig nyscrubbad och ren mellan lakanen...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nå men lilla vän. Då måste det vara en grabb!



Noah var snorig och även lös i magen när tänder vankades. Så det kannnnn ju vara därför hon är snorig.

2009-08-24 @ 23:11:23
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe ja det är ju en teori : )

Var du så mot flickor när du väntade Elise ?

2009-08-25 @ 09:41:41
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Anni

Haha, intressant teori det där, ska bli spännande att se om den stämmer!

2009-08-25 @ 18:30:16
URL: http://annia.bloggagratis.se
Postat av: ulli

Gud vad du är gullig och sympatisk..men ajj ajjj aj är inte Catja de överbeskyddande som vill ta hand om..Pojkar, killar , gubbar, farbröder:))

2009-08-26 @ 07:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0