Men heeeeej!

Ja det var inte igår jag skrev här! ;)
Helgen blev längre än planerat och vi drog redan på fredag efter surströmmingen till Patriks mormors stuga i Finland.
Så helgen har varit minst sagt intensiv med en jäkla massa bilkörande. (Åååh vad jag längtar till nästa vecka när Patrik kan börja kuska runt mig!! :D)
Så fredag kväll vid halv nio tiden så drog vi. Visste att vi hade två timmars bilkörning framför oss... Men ack så vi bedrog oss! We took a wrong turn och vi blev körandes i tre och en halv timma. Huuuuuh! Kring midnatt kom vi fram och våran visit blev nästintill totalt meningslös. Vi hann inte umgås med någon och stressen fick oss på rysligt dåligt humör.

Lördag morgon var allmänna morgonbestyr i stugan. Värma lite vatten tvätta av oss å surra med Patrik mormor och morbror. Sen så drog vi iväg till IKEA. Wroooom 9 mil dit. Patrik fick äta på sitt kära MAX åsså drog vi shopp på IKEA. Elisens nya egna säng, ett löv till sängen, lämpskärmar, matta till TVrummet och nya gardiner. Vi gjorde det snabbt och smidigt. Inte ens en timma på IKEA. Packa in allt i bilen åsså till TÖRE. 7.5 mil. Stressa stressa.....
Väl i byn gällde dusch och fix, kaffe och umgås lite innan vi gick ner till 50 årsfesten.
Lyckad fest å kul å praktiskt att ha alla samlade på ett å samma ställe så slipper man åka runt hela byn för å hälsa på alla när man är på besök. :)
Lars som vanligtvis lyckas lista ut vad som gömmer sig i alla paket kunde inte klura ut paketet han fick av oss kids å trollmor. En platt-tv till hans kära husvagn (Husvagnen som styvbrorshund tuggade sönder under natten.. Hehe!)
Jag och Patrik var totalt slut efter vårt flängande så vi orkade inte med hela kvällen. Kring tiotiden promererade vi hem och somnade sekunden efter att Elise somnat. Sov som stockar... Patrik och Elise snarkade på och hörde inte när mamma å dom kom hem. :) Hur dom kunde missa det vet jag inte! HAHA!

Igår kom vi hem vid tvåtiden och packade upp våra grejjor. Skruvade ihop Elises säng så att hon skulle kunna börja vänja sig vid den. Tanken var att hon skulle börja vila i den på dagarna.. Men rummet blev fullt med två sängar så vi får se hur det ska rymmas.... Å hon har faktiskt sovit denna natten i sin nya vanliga säng. Inga problem inte. Men hur svårt var det att få henne å sova?? Hon somnade medans jag läste sagan så jag behövde inte joba särskillt hårt.. Hehe!
Sen har hon vaknat några gånger i natt men hon har bara inte hittat tutten. Vi får se hur det går när hon ska vila på dagen. När hon kommer på att hon kan kliva ur sängen när hon vill! :)

Idag gäller gardinbyte och städ här hemma. Vet inte vem det är som smugit sig in hit medans vi varit borta och stökat ner. Jag blir tossig... Det blir stökigt fast vi inte är hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0