Frosseri. En dödssynd.

Ni vet ju. Gud straffar somliga direkt, och hur straffar man en småbarnsmor på effektivaste sätt?
Jo man fråntar hennes sömn.

Jag tänkte mig inte riktigt för igår. Man ska inte trycka i sig surströmming somom det inte fanns en morgondag. Särskillt inte när man är gravid. Ja milda makaroner vad ont i magen jag haft. Hela kvällen igår låg jag och vred och vände på mig och kunde för allt i världen inte somna för det gjorde så ont. Åsså kom illamåendet krypandes också.
Patrik ble rent orolig ett tag och frågade om jag skulle försöka framkalla en kräkning varpå jag svarde:
"Aldrig i livet! Hur tror du det är att spy upp surströmming?!"
"Hehe, nä det är klart!"
Flinade han till svar.
Jag tror klockan var efter halv två nångång när Patrik gick och blandade samarin åt mig. (Korkade jag hade inte tänkt på det själv tidigare, jag är himla dålig på å använda sånt. Även värktabletter å så...)
Samarinet hjälpte faktiskt och tog bort det värsta. Även udden av illamåendet. Så jag kunde somna och har slumrat till å från hela natten. Huuvvvaaaa!! No more surströmming while man är på tjocken... Huuuuh! :(
Känner fortfarande att magen är litt paj. Å tänk stackars bebban därinne.. Låg och tänkte på lillisen och kom på vilken klaustrofobi den måste ha haft därinne igårkväll. Nerdränkt i surströmming, varmt, trångt (ja kanske inte än), och skumpigt. ;) Stackars lilla...

Elise har lyckats käka såndär silica-tork-påse som legat i min skokartong i morse. Gissa paniken jag fick när jag såg henne med den i munnen!? Sliter påsen från henne men det är bara en liten papperslapp kvar av den. OH NO!!!!! Åsså läser jag på den DO NOT EAT.
Jääääälaar! Då är det ju giftigt!! Men man är ju förberedd. Gick till städskåpet där jag har min giftinformationsplansch å det visade sig att det inte alls är gifitgt. Ofarligt. Ingen åtgärd behövs.
Nähä. Men varför texten Do not eat?
Säkert så ingen dum amerikan ska tro att det är nån ny sorts popcornpåse å poppa lilla påsen och leva på silica två år i sträck å få skörbjugg å stämma silicabranschen på miljardbelopp å sen leva på gåslever och löjröm resten av sitt liv.
....Jo så är det säkert.

Nä jag fick ett litet städsug så jag ska nog ta och lyssna till min inre städlust just nu. Man måste passa på vettu....
Häjj!


När jag googlade frosseri så kom den här bilden upp. Himla fin juh!
Känns som att målningen är nån man borde känna till. Ska kolla upp detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0