Det sjukaste jag någonsin sett!!

Ja jisses. Efter filmen igår kväll (SÅ JÄKLA BRA BTW!! Ni måste se män som hatar kvinnor, hemskt men sååå bra!) så gick jag och lade mig.
Zappade på tvn i sovrummet lite och råkade se dressyr.
"Jaha, kan ju lika gärna se vad dom kan..." Tänkte jag och låg å slökollade.
Eftersom man inte har ett vant öga så tycker man ju att alla som kan sitta still på hästen i trav är ju proffs, så jag förväntade mig att se häftiga grejjer.
In i ringen rider en holländare på en svart hingst. Otroooligt fin häst. Svart dessutom...sagohäst.
Dom sätter i gång med sitt program och jag sätter mig käpprak upp i sängen och stirrar med ögonen uppspärrade och munnen på vid gavel.
Även jag som inte kan nått om dressyr, vet inte vad som är riktigt avancerat eller vad som räknas som bra vs. dåligt insåg att detta är nånting i HÄSTVÄG! (Ordvits! ;))
Jag rös och stirrade å höll andan... Började lyssna på kommentatorn och fick det bekräftat. Detta var fenomenalt.
Edward och Totilas tog världsrekord! :)
Totila är bara nio år och tydligen en mirakel häst... Kolla klippet! (Deras två senaste ritter har varit världsrekord båda!) 
Även om du inte är hästintresserad så ser man att detta är sjuuuuuukt bra...

Får fan inte in klippet. Nått fel är trasigt.... Hmm....

KLICKA HÄR så länkar jag till Youtube istället! :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj!! Tackar så mycket för länken. Gav mig rysningar.

2009-08-30 @ 20:04:12
URL: http://camillav.bloggagratis.se
Postat av: Nicole

Satt med gåshud hela klippet!!! Allt var ju perfekt utfört!!! Slutorna, piruetterna, den ökade traven var ju det vackraste och mest kraftfulla jag någonsin skådat!!! Man såg inte ens hjälperna, han satt som en gud!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Halleluhja moment!

2009-08-31 @ 00:08:27
URL: http://www.varmdomorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0