Båtutflykt avklarad

Tjoho! Vi har varit å åkt lite bååååt!
Jag, Patrik, Elise, Andreas, Felicia och hennes kompis Jenny.
Vi packade båten med smörgåsar, kaffe, jordgubbar, bananer och festis å drog till Sandviken. Gällivares egen steniga playa. :)
Vi hade jättemysigt. Elise trivdes som fisken i vattnet och kröp genast iväg till vattenbrynet och satt och plaskade och lekte med stenar. :) Sen åt hon. Hon åt och åt och åt och åt.. Det tog aldrig slut! När jag matat henne så jag trodde hon skulle spricka var hon ändå iväg och stal jordgubbar! Haha! :)
Sen satt vi och gnällde på "Dagens ungdomar".. Heh! Pensionärerna själva... Hehe. Nämen vi blev gnälliga när vi hittade glas på stranden. Började prata om hur om slänger flaskor å skit överallt å inte plockar bort..
Sen att dom festa å det.. Vassegoo liksom! Det har man ju gjort själv tusen å tusen gånger. Men vi har faktiskt alltid plockat undan efter oss. Faktiskt. Men det kanske bara är vi toppen (Fd.) Ungdomar från Töre som gjorde det! :) Vi hade dessutom, på vintern när vi åkte skoter till stugorna och drack öl och hembränt, en person som tog hand om alla skoternycklarna så ingen drog iväg och körde onykter.
Vi härjade, festade och levde om, men ganska så ansvarsfullt faktiskt! :)

Btw, på tal om ansvarsfullt... Många människor har svårt att säga typ "Oj hoppsan! Jag klantade mig lite grand. Tänkte inte på det. Nåja, nu vet jag bättre! Sorry, lets move on ."
Det är svårt att säga för vissa. Förstår inte det.... Inte när det gäller skitgrejjer.
Men men ingen kan ju vara lika perfekt som jag! :D

PS. Patrik är å pussar cykeln godnatt. Om han inte blir allt för sen hem så slänger jag inte bilder från idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0